Prvýkrát karavanom – nie je sa čoho obávať

Myšlienkou ísť na rodinný výlet  karavanom sme sa dosť často zaoberali, ale nenabrali sme odvahu realizovať to. Dôvody boli rôzne, ako napríklad samotná obsluha karavanu, používanie-či skôr čistenie WC, napojenie sa v kempe na elektrinu, doplnenie vody, odstránenie odpadovej vody z karavanu a veľa ďalších dôvodov prečo nie ….
Do súťaže  „Ladíme nový VelkyVoz.sk“, sme sa zapojili s túžbou vyhrať a šťastie bolo na našej strane :-), vyhrali sme karavan podľa nášho výberu na 4 dni. Tu začalo naše rodinné plánovanie: vybrať karavan, termín nášho výletu a trasu.

Voľba padla na úplne nový karavan Hana – Orange Camp 4, termín 19.5 – 22.5.2018 a Vysoké Tatry.

Deň D

Keď prišiel deň D, vycestovali sme z Nitry do Žiliny, kde nás už čakal p. Pečalka – majiteľ požičovne VelkyVoz.sk. Absolvovali sme s nim cca 1 ½ hod. zaškolenie ovládania karavanu a všetky naše obavy boli zrazu preč. Ovládanie karavanu, vrátane obsluhy všetkých zariadení je naozaj jednoduché a nenáročné.

RIJO CAMPING Stará Lesná

Cestou do našej cieľovej lokality sme sa zastavili vo vodnom parku Gino Paradise Bešeňová. Zastávka bola hlavne kvôli nášmu 8 ročnému synovi, ktorý vodu miluje. Po dokonalom relaxe v teplej vode, tobogánoch, obede, vyrážame do cieľa našej cesty.

Do RIJO CAMPING Stará Lesná – priamo pod úpätím Lomnického štítu – sme dorazili okolo 19:00 hodiny.

Vybrali sme si pekné miestečko na zaparkovanie, napojili sme sa na elektrinu. Nachystala som prvýkrát večeru v karavane a medzitým si syn Jakubko vyberal miesto na spánok – vyhrala to obrovská posteľ nad kabínou vodiča.

Ráno bol už aj čas na detailnejšie obhliadnutie kempu. Okrem nás tam v tom čase bolo ďalších 6-7 karavanov z rôznych kútov Európy. Všade bolo veľmi čisto, pokosený trávnik, ticho. V kuchynke komplet výbava, sprchy, umyvárka, toalety, ohniská na grilovanie, malý obchodík (fungujúci však iba počas hlavnej sezóny) a v neposlednom rade na recepcii ochotný personál.

Skalnaté pleso – Hrebienok

Vyrážame na túru, karavan nechávame v kempe nakoľko na zastávku Tatranskej železnice je to cca 10 minút pešo chodníčkom popri ceste. Presun električkou do Tatranskej Lomnice trval pár minút. Lanovkou sme sa vyviezli na Skalnaté pleso, obhliadli sme si kabinkovú lanovku na Lomnický štít a celé nádherné okolie.

A potom sme už po Tatranskej  magistrále vyrazili smer Hrebienok. Krásna túra, občerstvenie na Zamkovského chate, neskutočné vodopády Studeného potoka … Lanovkou z Hrebienka sme sa dopravili do Starého Smokovca  a odtiaľ do kempu v Starej Lesnej. Po celodennej túre večerné grilovanie padlo veľmi vhod.

Chodník korunami stromov

Náš tretí deň sme si naplánovali už aj s “Hanou“ :-). Odviezla nás do Bachledovej doliny, nakoľko sme si zaumienili prejsť Chodník korunami stromov. Samotný výstup bol náročný vzhľadom na nefungujúcu lanovku, ale ten výhľad stál potom za to. Návštevu tejto atrakcie odporúčame realizovať rodinám s deťmi, starším ľudom radšej až keď bude lanovka funkčná.

Štrbské Pleso

Cestou späť sme ocenili prednosti karavanu, prichystali sme si obed na odpočívadle a pokračovali v ceste na Štrbské Pleso. Budem sa opakovať, ale znova nádhera.

Pri návrate do kempu nás už prenasledovali mraky, z ktorých, ako naschvál, pri parkovaní riadne zapršalo.

Posledný deň

Posledný deň, pred cestou domov, sme si nachystali karavan na odovzdanie (vyčistenie WC kazety, vypustenie odpadovej vody, zbalenie všetkých našich osobných veci).

Tento deň sme absolvovali ešte poslednú zastávku – Jánošíkove diery v Terchovej a posilnili sa slovenskou klasikou v Jánošíkovej kolibe. A potom už len dotankovanie nádrže v Žiline a naša cesta bola na konci.

Ďakujeme p. Pečalkovi, že sme mohli absolvovať tento nádherný výlet a úplne inú formu dovolenky a za celú našu rodinu môžeme povedať, že to bolo prvýkrát a dúfame, že určite nie naposledy.